DATA JEDNOTLIVÝCH VERZÍ MOTORŮ T613
DATA JEDNOTLIVÝCH VERZÍ MOTORŮ T613
Radek Žáček, 1999
A/ PŘEDSTIH MOTORU :
údaje o předstihu poskytlo oddělení konstrukce motorů TATRA a.s.
motory do výr. čísla 5159 : 14 o rozdělovač bez zapojené podtlakové regulace zážehu
motory od výr. čísla 5160 do 7747 : 12 o rozdělovač bez zapojené podtlakové regulace zážehu
motory od výr. čísla 7748 do 10739 : 8 o rozdělovač se zapojenou podtlakovou regulací zážehu
motory od výr.čísla 10740 dále : 6 o rozdělovač se zapojenou podtlakovou regulací zážehu
(zároveň motory provozované na natural 95)
B/ SVÍČKY a ZAPALOVACÍ KABELY
I. vozy (1976 - cca 1700 vozů)
- karburátory 32/34 DDSR
- zapalovací kabely ZYA 1,5 (červené s měď.jádrem) s odrušenými koncovkami OK 92-5
- svíčky PAL SUPER 14L-8T, alternativně BOSCH W200 T30
- elektrodová vzdálenost
další vývoj - motory E
- karburátory 32/34 EDSR (první snahy o ekonomičtější provoz)
- zapalovací kabely zpočátku ještě ZYA 1,5 s odrušenými koncovkami OK 92-5, ke konci už uhlíkové OSO-M
- svíčky PAL 14L-8Y, alternativně BOSCH W200 T30, CHAMPION N9Y
- elektrodová vzdálenost
motory E1 a E1/I (stálý převod
- karburátory 32/34 SEDR (verze 2934)
- zapalovací kabely uhlíkové černé OSO-OM (TESLA BLATNÁ - CORE TV SUPRESSION CABLE)
- svíčky PAL L14Y, alternativně PAL L14YC, BOSCH W6DC, CHAMPION N9Y
- elektrodová vzdálenost
motory 613 - 4
- karburátory 32/34 SEDR (verze 2934)
- zapalovací kabely uhlíkové černé OSO-OM, případně a zejména po servisu silikonové modré (USA),
výběrově silikonové červené CHAMPION
- svíčky PAL L14Y, alternativně PAL L14YC, u modrých zapal.kabelů PAL LR 14Y(C),
BOSCH WR6DC, NGK BCPR6E
- elektrodová vzdálenost
motory Mi
- karburátory už tam nenajdete (chvála bohu)
- zapalovací kabely silikonové modré (USA) nebo červené CHAMPION
- svíčky výhradně doporučené NGK BCPR 7E
- elektrodová vzdálenost